شیوههای کهن که دیگر به عمل نمیآیند .
در سالهایی نهچندان بدور ( حدود ۱۵ سال پیش ) , گوگل یک موتور جستوجوی هوشمند برای جستوجوی خوب تر در دنیای اینترنت ساخت . گوگل با وعده این که نتایج حقیقی وواقعی را نمایش می دهد , موتور جستوجوی خویش را معرفی کرد . یوزرها وب دریافتند که بهراحتی می توانند چیزی که دنبال آن می گردند را تایپ کرده و تعداد متعددی از چیزی که نیاز داراهستند را اخذ نمایند . این در حالی است که قبلی از آن می بایست صدها برگه وب را تکبهتک , دستی بررسی میکردند . به این ترتیب تعداد یوزرها گوگل روزبهروز افزوده شد و اینجا بود که عدهای از صاحبان وبسایتها زرنگی کردند تا جایگاه آنان در جستوجوی گوگل خوب تر شود .
آن ها بدین فیض رسیدند که تکرار یک کلمه و واژه دارای اهمیت خاص در سایتشان میتواند سبب ساز به فراتر رفتن مرتبه آنها در جستوجو شود . این سبب ساز شد که صاحبان سایتها مبادرت به انتشار فراوان یک کلمه و واژه حیاتی در وب سایت خویش نمایند ; و اینجا بود که اینگونه سایتها بهعنوان اسپمر به وسیله یوزرها شناخته شدند .
اینجا بود که صاحبان وبسایت تصمیم گرفتند تکرار این لغت ها را بدور از چشمان استفاده کننده قرار دهند .
این موقعیت ادامه پیدا کرد تا این که روزی یکیاز یوزرها عبارت “ تعطیلات در فلوریدا ” را جستوجو کرد و با سایتی به عنوان “ ویاگارا , ویاگارا , ویاگارا! ” روبرو شد . گوگل چهطور میتوانست وعده نمایش نتایج حقیقی وواقعی خویش را ثابت کند؟
اولین بهروزرسانی گوگل در نوامبر سال ۲۰۰۳ انجام گرفت ; که بهروزرسانی شده , فلوریدا اسم گرفت . این بهروزرسانی , اسپمها را شناسایی می کرد .
ولی اسپمرها همواره دنبال راههایی برای بدور زدن سیستم ضد اسپم میباشند کهاین قضیه گوگل را مجاب به آپدیتهای بعدی و قویتر کرده بوده و نموده است .
برای داده ها بیشتر میتوانید به نشانی وبسایت زیر رجوع نمایید .
What is the Florida update
در حالتیکه که مقاله مقدمه ای بر سعی گوگل رو نخونده اید پشنهاد می کنم یک نگاه به آن بیندازید . این مقاله نصیب نخستین از محرمانه فراگیری های سئو ۲۰۱۷ هست . با ما همراه باشید .
منبع : الگوریتم فلوریدا